Patagonia Waxed Cotton Jacket - Basin Green
Detailní popis produktu
-
Made of 100% Cotton in Conversion
The body fabric is made of 100% Cotton in Conversion to support farmers on the path to organic certification, and treated with a water-resistant, plant-based wax derived from food industry waste; the jacket is lined with 100% Cotton in Conversion flannel
-
Treated with Halley Stevensons EverWax™ Olive
The body fabric is treated with water-resistant Halley Stevensons EverWax™ Olive plant-based, paraffin-free wax, which is made using waste from the food industry
-
Hood with Drawcord; Two-Way Zipper with Covered Placket
Three-panel hood adjusts with a drawcord for a secure, customized fit; a two-way, center-front zipper has a covered placket that secures with a hidden snap closure
-
Two Zippered Chest Pockets; Internal Zippered Chest Pocket
Two zippered chest pockets have covered plackets that secure with a snap closure; an internal, zippered chest pocket keeps your valuables secure
-
Adjustable Cuffs with Snap Closures; Drawcord Hem
Adjustable cuffs with snap-tab closures and a drawcord hem help hold your warmth in and lock out the chill
-
Product Care
-Don’t machine wash; spot-clean with a cold, damp, soap-free cloth -Re-wax to restore waterproof protection -Never leave in a hot car -Never put waxed cotton in the washer or the dryer -You can hose off your jacket but DO NOT use soap or detergent -Use a bristled brush for stubborn stains -Air dry
-
Supporting the People Who Made This Product
Made in a Fair Trade Certified™ factory, which means the people who made this product earned a premium for their labor
-
Country of Origin
Made in Vietnam.
-
Weight
1,171 g
Patagonia, založená Yvonem Chouinardem v roce 1973, je americká oděvní společnost, která prodává outdoorové oblečení. První obchod byl otevřen v roce 1973 ve Ventuře a prodával na zakázku horolezecké vybavení, než rozšířil svou výrobní řadu o oblečení vytvořené pro jiné outdoorové sporty, jako je surfování.
Kromě sportovního oblečení dnes Patagonia nabízí také outdoorové produkty, jako je kempingové jídlo, spací pytle a batohy. Ve snaze být udržitelnou společností představila společnost Patagonia v roce 2017 koncept ‚Worn Wear‘, který zákazníkům umožňuje vracet konkrétní položky společnosti Patagonia v dobrém stavu výměnou za nový kredit na zboží.
Patagonia se navíc zapojila do řady kampaní za ochranu životního prostředí a politických aktivistů, včetně 1 % svých celkových prodejů ekologickým skupinám a 100 % prodejů z Černého pátku ekologickým organizacím (což dosáhlo 10 milionů dolarů).